Όπως ανακοίνωσαν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν τα μέλη του Συντονιστικού του κινήματος, αυτό γίνεται με αφορμή τις πρώτες διώξεις που άσκησε ο εισαγγελέας εναντίον μελών του κινήματος. Οι ίδιοι έκαναν ταυτόχρονα λόγο για "φρονηματικές διώξεις, που μας επιστρέφουν σε μετεμφυλιακές πρακτικές της δεκαετίας του '50".
Το μέλος του κινήματος Γιώργος Κοσμόπουλος αναφερόμενος στο κίνημα "Δεν πληρώνω", που σε σχέση με τα διόδια έχει συμπληρώσει 15 μήνες κινητοποιήσεων, επεσήμανε ότι "η ελευθερία των μετακινήσεων αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα, απεριόριστο, σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου".
Από την πλευρά του ο Βασίλης Παπαδόπουλος, μέλος του κινήματος, τόνισε ότι το κίνημα κατά των διοδίων συνδέεται με το κίνημα για τη μη πληρωμή των 5 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και την κατάληψη του υπουργείου Υγείας, προκειμένου η κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο, που όπως υποστήριξε "δίνει το δημόσιο σύστημα υγείας βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο». Ο ίδιος, αναφερόμενος στις διώξεις που άσκησε ο εισαγγελέας σε βάρος μελών του Συντονιστικού, μεταξύ των οποίων σε βάρος και του ίδιου, έκανε λόγο για "προσπάθεια της κυβέρνησης και των εταιρειών να τρομοκρατήσουν τους πολίτες, γιατί φοβούνται ότι απ’ αυτό το κίνημα ξεκινάει κάτι μεγαλύτερο, που σύντομα θα καταστήσει πιο ανθούσα επιχείρηση αυτήν της ενοικίασης ελικοπτέρων".
Από την πλευρά τους οι δικηγόροι Αντωνία Λεγάκη και Κώστας Παπαδάκης κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι "συνεργεί προκειμένου να περιφρουρηθούν τα κέρδη των εταιρειών, χρησιμοποιώντας την αστυνομία ως security των εταιρειών". Χαρακτήρισαν τις ποινικές διώξεις "ολοκληρωτικού χαρακτήρα, που νομικά είναι έωλες, τόσο όσον αφορά την ηθική αυτουργία όσο και τη συκοφαντική δυσφήμηση εταιρείας", εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο αγώνας θα κερδηθεί στα δικαστήρια.
Ο δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Αμαρουσίου Δημήτρης Πολυχρονιάδης αναφορικά με την Αττική Οδό είπε ότι "πυρήνας των διεκδικήσεων είναι οι εταιρείες να φύγουν από την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού".
Τέλος, όλοι υποστήριξαν την ανάγκη ανάπτυξης κινημάτων σε κάθε γειτονιά για την άρνηση πληρωμής εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, υπογραμμίζοντας ότι η επιβίβαση χωρίς εισιτήριο δεν συνιστά ποινικό αδίκημα.
Δίωξη για έξι πλημμελήματα για κινητοποιήσεις στα διόδια Αφιδνών
Ποινική δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος ασκήθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών σε βάρος εννέα προσώπων, επικεφαλής φορέων και οργανώσεων, αλλά και κατοίκων Βορειοανατολικής Αττικής, για κινητοποιήσεις και άρνηση να πληρώσουν αντίτιμο στα διόδια Αφιδνών.
Η δίωξη ασκήθηκε ύστερα από προκαταρκτική εξέταση, που διενεργήθηκε -επί περίπου ένα χρόνο- με αφορμή μηνύσεις, που είχε υποβάλει η εταιρία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, διαχειρίστρια τμήματος της ΠΑΘΕ, για κινητοποιήσεις φορέων, οργανώσεων και κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι διαμαρτύρονταν για το υψηλό αντίτιμο των διοδίων. Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους οι κάτοικοι έκλειναν τα διόδια, ώστε να μην πληρώνουν όσοι διέρχονταν.
Η δίωξη, που ασκήθηκε για την υπόθεση, αφορά τα αδικήματα της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας, διατάραξης κοινής και οικιακής ειρήνης, παρακώλυσης συγκοινωνιών, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και συκοφαντικής δυσφήμισης.
Νομοθετική παρέμβαση για "τζαμπατζήδες"
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, προανήγγειλε σήμερα νομοθετική πρωτοβουλία για την επιβολή κυρώσεων σε όσους αρνούνται να καταβάλλουν διόδια ή να πληρώσουν εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς, χαρακτηρίζοντας "αντικοινωνική αντίληψη" τη συμπεριφορά του τζαμπατζή.
Με την ευκαιρία αυτή, ο κ. Ρέππας άφησε να εννοηθεί ότι θα επιδιώξει, μέσω επαναδιαπραγμάτευσης, τη μείωση των διοδίων στα τμήμα που είναι υπό κατασκευή, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι δεν νοείται να μην καταβάλλεται το αντίτιμο για τη χρήση αυτοκινητόδρομων όπου έχουν παραδοθεί μεγάλα τμήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου