Τη μείωση της τιμής όλων των διοδίων κατά 25% - 30% για τρία χρόνια, αλλά και τη μείωση στα υπό κατασκευή τμήματα κατά 50%, προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων.
Επίσης, θα προτείνει νέα εκπτωτική πολιτική για τοπικές μετακινήσεις και συχνούς χρήστες.
Η κυβέρνηση βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση τους τελευταίους μήνες, με το κίνημα "Δεν Πληρώνω" να γιγαντώνεται και τις κοινοπραξίες να προειδοποιούν με διακοπή των έργων.
Έτσι, ξεκίνησε μια προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης, ώστε να κατευναστούν οι αντιδράσεις, αλλά και να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι.
Οι υπουργοί Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ανακοίνωσαν τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιριών, που κατασκευάζουν τα έργα.
Επίσης, ανακοίνωσαν και τη δημιουργία μίας ειδικής εταιρείας του Δημοσίου, με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια.
Το συγκεντρωθέν ποσό θα χρησιμοποιηθεί και για τη μείωση του δημόσιου χρέους, δηλαδή, όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, από τα κεφάλαια αυτά μπορούν να εξαγοραστούν ομόλογα που λήγουν, είτε ομόλογα από την τραπεζική αγορά.
Επίσης, μέσω αυτής της εταιρείας θα χρηματοδοτηθεί και η μείωση των τιμών των διοδίων για τρία χρόνια.
Ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι η μείωση μπορεί να γίνει και έως το τέλος του τρέχοντος μηνός αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες και θα την επιβαρυνθεί το δημόσιο έναντι των μελλοντικών του εσόδων.
Επίσης, κάλεσε τις εταιρείες να προβούν σε αναλογικές χρεώσεις, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων, και στην καθιέρωση εκπτωτικών πολιτικών. Παράλληλα, επιβάλλεται, όπως είπε, να ολοκληρωθεί η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των γειτονικών περιοχών. Ο κ. Ρέππας μίλησε για «προσπάθεια συμφιλίωσης των πολιτών με τους νέους δρόμους και για απόφαση επιδότησης του χρήστη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου