Τάση για συστηματικό έλεγχο των εξόδων και στροφή των Ελλήνων προς τις πλέον διαχρονικές και παραδοσιακές αξίες της ζωής όπως η υγεία και η οικογένεια, καταγράφει η έβδομη έρευνα MasterCard Barometer που πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard και την Focus Bari.
Χαρακτηριστικό είναι ότι 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ότι παρακολουθούν τα έξοδά τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.
Ειδικότερα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται ότι δίνει πλέον πολύ μεγαλύτερη σημασία στην υγεία (64%) και την οικογένεια (59%), κατατάσσοντας τες στην κορυφή της λίστας των βασικών προτεραιοτήτων της ζωής τους ενώ η εργασία ακολουθεί με αρκετά χαμηλότερο ποσοστό (36%).
Στις επόμενες θέσεις με αρκετά χαμηλότερα ποσοστά εντοπίζονται οι φίλοι /κοινωνικός περίγυρος (15%) και το περιβάλλον (9%) .
Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο τομέας της υγείας απασχολεί περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, για για τους άντρες καταναλωτές ο τομέας που θεωρείται ο πιο σημαντικός, είναι εκείνος της επαγγελματικής αποκατάστασης, σε αντίθεση με τις γυναίκες οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη δημιουργία και διατήρηση της οικογένειας.
Επίσης, εάν υπάρξει ηλικιακός διαχωρισμός, η υγεία αποτελεί βασικότατη προτεραιότητα για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (55+) ενώ η ηλικιακή ομάδα 45-54 ετών δίνει μεγαλύτερη σημασία στην οικογένεια.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η διασκέδαση δεν έχει πλέον την ίδια αξία με παλιότερα, σε ποσοστό που αγγίζει το 37%.
Τόσο η απόκτηση αγαθών όσο όμως και η καριέρα, αποτελούν συγκριτικά λιγότερο σημαντικές διαστάσεις στη ζωή των ερωτηθέντων και δεν έχουν για αυτούς την ίδια βαρύτητα που είχαν στο παρελθόν.
Επιπλέον, σημαντικό είναι και το ποσοστό (25%) όσων αναφέρουν ότι δεν υπάρχει καμία παράμετρος στη ζωή τους η οποία να θεωρείται λιγότερο σημαντική σε σχέση με παλιότερα.
Πολύ πιο προσεκτικοί στις αγορές
Έντονη είναι και η τάση των Ελλήνων καταναλωτών για συστηματική παρακολούθηση των εξόδων τους, με 8 στους 10 να δηλώνουν πως παρακολουθούν τα έξοδα τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.
Όσον αφορά στις ηλικιακές διαφοροποιήσεις, οι 45 ετών + παρακολουθούν τα έξοδά τους πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, ενώ οι νεότερες ηλικίες αναφέρουν ότι ελέγχουν τα έξοδά τους αρκετά περισσότερο σε σύγκριση με το παρελθόν.
Ο πιο δημοφιλής τρόπος παρακολούθησης των εξόδων με ποσοστό 59% είναι η συστηματική τήρηση συγκεκριμένου προϋπολογισμού για κάθε αγορά που πραγματοποιείται.
Ακολουθούν, η χρήση μετρητών έτσι ώστε ο καταναλωτής να μην ξοδέψει παραπάνω χρήματα από αυτά που διαθέτει (41%) αλλά και η μη πραγματοποίηση αγορών πέρα των προγραμματισμένων (38%).
Η έρευνα διεξήχθη από τον Δεκέμβριο του 2010, μέχρι τον Μάρτιο του 2011. Το μέγεθος του δείγματος ήταν 1.960 άτομα, αφορούσε άντρες - γυναίκες 18-70 χρονών (μόνιμοι κάτοικοι των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης και της Ηπειρωτικής Ελλάδος και Κρήτης).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου