Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Το Λιμενικό ταμείο Χαλκίδας θα έπρεπε να είχε εισπράξει 200.000 ευρώ για το 2011, στην Μαρίνα του Βούρκου

Το Λιμάνι της Χαλκίδας

Το Λιμάνι της Χαλκίδας

Έπειτα από διαβουλεύσεις, διαμαρτυρίες, αποφάσεις – ξε-αποφάσεις κλπ. διεργασίες αποφασίσθηκε η κατασκευή της Μαρίνας στη περιοχή του Βούρκου της Χαλκίδας. Η κατασκευή της κόστισε περίπου 5.000.000 ευρώ και παραχωρήθηκε προς χρήση εδώ και πάνω από ένα χρόνο.

Τα χρήματα κατασκευής της προήλθαν από συγχρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου και της ευρωπαϊκής ένωσης. Σήμερα το έργο έχουμε την αίσθηση ότι αυτό έχει παραχωρηθεί χωρίς αντάλλαγμα σε κατόχους ιστιοπλοϊκών, μηχανοκινήτων και ερασιτεχνικών αλιευτικών σκαφών.

Οι προβλεπόμενες που είναι και πραγματικές θέσεις έχουν υπολογισθεί χονδρικά γύρω στις 100 για σκάφη διαφόρων μηκών. Μέχρι στιγμής απ’ότι γνωρίζουμε δεν έχει εισπραχθεί ούτε ένα ευρώ για την εξυπηρέτηση των σκαφών.

Φαίνεται να έγινε κατάληψη των θέσεων με την ανοχή και τις ευλογίες του Λιμενικού Ταμείου.
Σας παραθέτουμε τις χρεώσεις άλλων μαρινών (στοιχεία του 2007):

Mαρίνα Aλίμου
H μαρίνα του Aλίμου, την οποία διαχειρίζεται η Eταιρεία Tουριστικής Aνάπτυξης (ETA), είναι η μεγαλύτερη μαρίνα επαγγελματικών σκαφών αναψυχής της νοτιοανατολικής Mεσογείου. Διαθέτει 950 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη έως 40 μέτρα με μέγιστο βάθος 6,5 μέτρα και εξυπηρετεί θαλαμηγούς, σκάφη αναψυχής και αλιευτικές λέμβους. Tο 70% του διαθέσιμου χώρου καταλαμβάνεται από επαγγελματικά σκάφη και το 30% από ιδιωτικά. Στην ξηρά μπορούν να εξυπηρετηθούν έως 600 σκάφη για διαχείμαση, επισκευές ή ετήσια συντήρηση.

Σημαντικό πλεονέκτημα είναι η εγγύτητα με τα νησιά του νοτίου Aιγαίου και του Aργοσαρωνικού, που την καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλή στις εταιρείες ενοικιάσεων σκαφών, κυρίως ιστιοπλοϊκών. H τιμολογιακή πολιτική της μαρίνας βασίζεται στα μηνιαία τέλη και αυξάνεται κλιμακωτά ανάλογα με το κόστος των σκαφών. Eνδεικτικά, το μηνιαίο κόστος για σκάφη μέχρι 10 μέτρα ανέρχεται σε 25 ευρώ/μέτρο, από 10 έως 16 μέτρα 40 ευρώ/μέτρο, από 16 έως 25 μέτρα 60 ευρώ/μέτρο και για σκάφη άνω των 26 μέτρων το κόστος είναι 95 ευρώ/μέτρο.

Mαρίνα Bουλιαγμένης
H συνολική δυναμικότητα της μαρίνας είναι 115 αριθμημένες θέσεις μόνιμου αγκυροβολίου για τουριστικά σκάφη από 7 έως 40 μέτρα. H τιμολογιακή πολιτική βασίζεται στα μηνιαία και ημερήσια τέλη, στοχεύοντας στον μακροχρόνιο ελλιμενισμό μεγάλων σκαφών. Tο μηνιαίο κόστος για σκάφη έως 8 μέτρα ανέρχεται σε 58 ευρώ/μέτρο, ενώ για σκάφη από 26 έως 34 μέτρα αυξάνεται στα 93 ευρώ ανά μέτρο.

Mαρίνα Γλυφάδας
H συγκεκριμένη μαρίνα βρίσκεται δίπλα στις εγκαταστάσεις του Aγίου Kοσμά και τη διαχειρίζεται ο Δήμος Γλυφάδας. H μαρίνα ουσιαστικά αποτελείται από τέσσερις κόλπους με 810 θέσεις ελλιμενισμού. H μαρίνα Γλυφάδας διαθέτει τις χαμηλότερες τιμές ελλιμενισμού απ’ οποιαδήποτε άλλη μαρίνα της Aττικής, λόγω των περιορισμένων υπηρεσιών που προσφέρει. Tο κόστος ελλιμενισμού υπολογίζεται σε μηνιαία βάση, χωρίς να υπάρχει έκπτωση για σκάφη που ελλιμενίζονται όλο το έτος. Tο ετήσιο κόστος για σκάφη 8 έως 30 μέτρων κυμαίνεται μεταξύ 185 και 537 ευρώ/μέτρο.
Επίσης τιμοκατάλογος της Μαρίνας στο Λακί της Λέρου υπάρχει εδώ.

Εξ όλων των παραπάνω υπολογίζοντας ένα ετήσιο κόστος ελλιμενισμού γύρω στα 2000 ευρώ συνάγεται το συμπέρασμα ότι το λιμενικό ταμείο θα έπρεπε να είχε εισπράξει το ποσό των 200.000 ευρώ περίπου για το 2011.
Εύλογη απορία αλλά και διαρκές το ερώτημα: Γιατί δεν επιβάλλονται τέλη ελλιμενισμού;
Κρύβονται κάποια συμφέροντα; Εξυπηρετήσεις ημετέρων; Τι άλλο;
Κάποια στιγμή θα πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι σε αυτή την έρμη τη χώρα.

Με εκτίμηση
Νεόκοπος Χαλκιδεύς

1 σχόλιο:

  1. Ο νεόκοπος Χαλκιδεύς που κόπτεται περί των συμφερόντων του Λιμενικού Ταμείου Χαλκίδος και ο οποίος έχει κάνει μια εκτενή έρευνα για τα κόστη των σκαφών στην Μαρίνα Αλίμου, στη Μαρίνα Γλυφάδας, στη Μαρίνα Βουλιαγμένης και στο Λάκι της Λέρου, ξέχασε να μας πει όμως πόσο έχουν τα ετήσια τέλη τόσο για την Μαρίνα στο ΜΟΝΑΚΟ όσο και στο NEWPORT, ή στην Κυανή Ακτή.
    Επίσης χαίρομαι που συγκρίνει αυτές τις περιοχές με τον Βούρκο της Χαλκίδας που περιμάζεψε το έργο όταν οργίλοι ΝΕΟΚΟΠΟΙ Χαλκιδέοι διερρήγνυαν τα ιμάτια τους κατά του Τουριστικού Καταφυγίου που το περιέφεραν οσάν τον φούρνο του Χότζα από παραλία σε παραλία (από τα Αστέρια, στο Κουρέντι και από την Ιχθυόσκαλα στον Νείλο).
    Ο νεόκοπος συμπολίτης μας όμως έχει μπερδέψει και άλλα πράγματα. Άλλο πράγμα η Μαρίνα και άλλο το Τουριστικό Καταφύγιο.
    Επίσης ίσως να αγνοεί ότι το έργο παραμένει ημιτελές χωρίς κτίρια διοίκησης, χωρίς βασικές υποδομές όπως την πετρέλευση και την αποκομιδή των λυμάτων των σκαφών, χωρίς καν επίστρωση με αποτέλεσμα οι λακκούβες, οι λάσπες και η σκόνη να κυριαρχούν στη βιτρίνα του και να είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο επισκέπτης μετά τις μπούμες των γερανών που γέρνουν απειλητικά πάνω από το κεφάλι του, και που όλο το 2011 ήταν ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ και αν δεν γινόταν η παραχώρηση θα είχε στοιχειώσει όπως τα άλλα τουριστικά καταφύγια στα Τριζόνια του Κορινθιακού στο Αχίλι της Σκύρου κ.λ.π.
    Επίσης ο νεόκοπος συμπολίτης μας που κόπτεται για το Δημόσιο συμφέρον πριν γράψει το άρθρο του καλά θα ήταν να ρωτήσει το Λιμενικό ταμείο πόσο ενοίκιο πληρώνει στον ΕΟΤ , σε σχέση με τα ενοίκια των Μαρίνων που αναφέρει και πόσα Λιμενικά Τέλη πληρώνει κάθε σκάφος , αλλά και πόσο ενοίκιο για τη χρήση κάθε προβλήτα και κρηπιδώματος πληρώνουν οι αντίστοιχοι φορείς που έχουν την ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης του καταφυγίου IOX,ΛΙΚΧ,ΕΟΦΣ,ΟΙΤΑΣ ΝΗΡΕΑΣ κ.λ.π. οι οποίοι αποτελούνται από μόνιμους κατοίκους της Χαλκίδας και όχι ΝΕΟΚΟΠΟΥΣ.
    Τέλος θα χαιρόμουν πάρα πολύ ο Βούρκος να μετατραπεί σε Μόντε Κάρλο ή Κυανή Ακτή, όπως και κάθε γηγενής Χαλκιδέος θα επιθυμούσε αρκεί βέβαια να απομακρυνθεί το εμπορικό μας Λιμάνι.


    Με εκτίμηση

    Παλαιός Χαλκιδέος

    ΑπάντησηΔιαγραφή