Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Σαν να μην υπάρχει νόμος...

Βροχή πέφτουν οι καταγγελίες για παραβάσεις ανυπάκουων συμπολιτών μας σχετικά με το κάπνισμα σε χώρους εστίασης. Η γραμμή ενημέρωσης και υποστήριξης για το κάπνισμα 1142 φαίνεται ότι δέχεται δεκάδες κλήσεις καθημερινά, φτάνοντας μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου τις 15.356.

Αυτές αφορούσαν 13124, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, 1189 κλειστούς χώρους δημόσιου τομέα, 741 κλειστούς χώρους ιδιωτικού τομέα και 302, άλλους χώρους, όπως αεροδρόμια, σταθμούς, κ.λπ.

Το 44,9% των καταγγελιών αφορούν στην Αττική και το 19,6% στην κεντρική Μακεδονία.

Οι καταγγελίες που αφορούν στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σχετίζονται με το κάπνισμα των πελατών μέσα στο κατάστημα, 6.941 περιπτώσεις, την ύπαρξη σταχτοδοχείων στα τραπέζια, 4.253 και με το κάπνισμα υπό την ανοχή του υπεύθυνου 1697 περιπτώσεις.

Από τις 1189 καταγγελίες για εργασιακούς χώρους του δημόσιου τομέα, όπου παραβιάζεται ο αντικαπνιστικός νόμος, οι 462 έγιναν για δημόσιες υπηρεσίες, οι 219 για νοσοκομεία και φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, οι 201 για εκπαιδευτικά ιδρύματα, οι 170 για νομαρχίες, δήμους και περιφέρειες, οι 54 για υπουργεία, οι 51 για αστυνομικά τμήματα και οι 32 για δημόσιες τράπεζες.

Από τις 741 καταγγελίες για εργασιακούς χώρους ιδιωτικού τομέα, οι 584 έγιναν για παραβίαση του αντικαπνιστικού νόμου σε εταιρείες και καταστήματα. Οι 36 έγιναν για ιδιωτικά σχολεία, οι 28 για τράπεζες, από 25 για ιδιωτικά νοσοκομεία-ιατρεία, και γραφεία της ΔΕΗ, από 14 για ιδιωτικά κανάλια και ξενοδοχεία, 10 για εμπορικά κέντρα και 5 καταγγελίες για περίπτερα.

Οι 302 καταγγελίες για διάφορους άλλους δημόσιους χώρους αφορούν, 113 κλειστούς χώρους εμπορικών κέντρων, 82 μέσα μαζικής μεταφοράς, ΤΑΧΙ, 35 σε αίθουσες δεξιώσεων, 29 σε χώρους αναμονής και 24 στο αεροδρόμιο.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΚΕΕΛΠΝΟ, από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της ολικής απαγόρευσης του καπνίσματος η γραμμή καταγράφει τα προβλήματα σχετικά με την εφαρμογή του νόμου καθώς και τις καταγγελίες για παραβάσεις στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και σε εργασιακούς χώρους του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Η πλειοψηφία των κλήσεων αφορά ενημέρωση για το νόμο, τις δυνατότητες υποστήριξης και το δίκτυο διακοπής καπνίσματος, τις κυρώσεις που προβλέπονται και τις διαδικασίες ελέγχων.

Στη συνέχεια, όλες οι καταγγελίες διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες πραγματοποιούν τους ελέγχους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου