Σε πόλεµο προσφορών έχουν αποδοθεί οι αλυσίδες σούπερ µάρκετ και οι βιοµηχανίες προσπαθώντας να περιορίσουν τις απώλειες στις πωλήσεις τους λόγω της οικονοµικής κρίσης. Με εκπτώσεις ακόµα και 50%στις τιµές συγκεκριµένων προϊόντων (υπό τη µορφήηµερήσιας προσφοράς), προσφορές 2+1 και έκπτωση έως 20% στον λογαριασµό για τους κατόχους των καρτών πιστότητας, τα σούπερ µάρκετ επιδιώκουν να τονώσουν τον τζίρο τους σε µια αγορά που πέρυσι παρουσίασε πτώση της τάξης του 5%. Από την αρχή της χρονιάς άρχισε ένα «πάρτι» προσφορών, το οποίο τον τελευταίο µήνα δείχνει ξέφρενο. Οι προσφορές στις τιµές προϊόντων, όπως είναι τα απορρυπαντικά, τα χαρτικά, τα καθαριστικά,τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης φτάνουν ακόµα και το 50%, σε ζυµαρικά, ρύζια, γιαούρτια και προϊόντα περιποίησης µαλλιών το 35%, ενώ σε επίπεδα 15%-20% είναι οι µειώσεις τιµών σε άλλα είδη που κάνουν καθηµερινά οι αλυσίδες, µε µεγαλύτερη ένταση την Παρασκευή και το Σάββατο, ηµέρες κατά τις οποίες το µεγαλύτερο µέρος των καταναλωτών κάνει τα ψώνια της εβδοµάδας. Με την ίδια ένταση συνεχίζονται και οι προσφορές 2+1, τα εκπτωτικά στίκερ και τα δώρα µεαγορές. Και όλα αυτά την ώρα που σύµφωνα µε εκτιµήσεις των λιανεµπόρων οι καταναλωτές έχουν µειώσει τις αγορές τους 50%, ενώ στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.Την εικόνα αυτή περιέγραψαν στελέχη της βιοµηχανίας και του λιανεµπορίου στη διάρκεια συνεδρίου µε θέµα «Winning Together in Difficult Times» που πραγµατοποιήθηκε χθες. Οπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος της αλυσίδας A-B, «ο ρόλος των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων είναι σηµαντικός για µια λιανεµπορική επιχείρηση». Τόνισε δε ότι το προφίλ του καταναλωτή έχει αλλάξει σε σχέση µε την προηγούµενη διετία και πως η αξία του καλαθιού µειώνεται συνεχώς. «Μην εκπλαγείτε αν από τα 55 ευρώ που υπολογίζεται σήµερα η αξία του καλαθιού,πάµε στα 15 ευρώ» είπε ο κ. Μάχαιρας.
ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ. Ανευ προηγουµένου χαρακτήρισε τις προσφορές που κάνουν οι βιοµηχανίες ο Αριστοτέλης Παντελιάδης,διευθύνων σύµβουλος της ΜετρόΑ.Ε., περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Προσέθεσε δε ότι και οι αλυσίδες σούπερ µάρκετ µείωσαν σηµαντικά τα περιθώρια κέρδους τους. Πάντως, το θέµα των προσφορών και των παροχών έχει δηµιουργήσει εντάσεις µεταξύ λιανεµπόρων και προµηθευτών, µε τους δεύτερους ναυποστηρίζουν πως οι πρώτοι πριµοδοτούν τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα έναντι των άλλων επωνύµων και να ζητούν από τους λιανεµπόρους πάγωµα των διαπραγµατεύσεων σε ό,τι αφορά τις παροχές προς το λιανεµπόριο.
Ολοι οι παράγοντες της αγοράς, λιανέµποροι και βιοµήχανοι,συµφωνούν ότι το οικονοµικό περιβάλλον δεν αφήνει περιθώρια για αυξήσεις τιµών, αν και προκαλούν ανησυχία οι αυξήσεις των τιµών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές.
ΤΑ Ι∆ΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ. Ερευνα της εταιρείας SymphonyIRI δείχνει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το 2010 στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν κατά19,5% έναντι του 2009, ενώ φέτος εκτιµάται ότι «τρέχουν» ήδη µε ρυθµό ανάπτυξης 28%. Οι καταναλωτές τα προτιµούν – σε ποσοστό 44% – λόγω της χαµηλής τιµής τους.
Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές τους σε ποσοστό 50%
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 19,5% το 2010 έναντι του 2009 ενώ φέτος εκτιµάται ότι «τρέχουν» ήδη µε ρυθµό ανάπτυξης 28%. Οι καταναλωτές τα προτιµούν, σε ποσοστό 44%, λόγω της χαµηλής τιµής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου