Στο ποσό των 1,4 δισ. ευρώ έφτασε το 2010 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ελλάδα, σηµειώνοντας αύξηση 75% σε σχέση µε το 2009.
«Παίκτες» µε αναγνωρισιµότητα βλέπουν καθηµερινά τις πωλήσεις να αυξάνονται, ενώ πληθαίνουν οι νέες ιστοσελίδες του χώρου.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτελούν το µοναδικό κανάλι του εµπορίου που βρίσκεται σε άνοδο. Παλαιότεροι «παίκτες» αναβαθµίζουν τις ιστοσελίδες τους, παραδοσιακού τύπου λιανέµποροι εισέρχονται στις on-line πωλήσεις, ενώ πληθαίνουν συνεχώς οι εταιρείες µε αµιγώς παρουσία στο ∆ιαδίκτυο, ακόµη και στις υπηρεσίες.
Κίνητρο για τους καταναλωτές οι φθηνότερες αγορές
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων παίζει η εξοικονόµηση χρηµάτων. Οι τιµές σε προϊόντα και υπηρεσίες που πωλούνται µέσω ∆ιαδικτύου είναι κατά µέσο όρο 30% φθηνότερες. Οταν υπάρχουν προσφορές, το ποσοστό αυτό ξεπερνά και το 50%. Κατά έρευνα του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, το 2010οι on-line καταναλωτές ξόδεψαν κατά µέσο όρο 1.500 ευρώ για online αγορές, επηρεάζοντας θετικά τον τζίρο του ηλεκτρονικού εµπορίου,ο οποίος διαµορφώθηκε σε 1,4 δισ. ευρώ έναντι 800 εκατ. ευρώ το 2009, σηµειώνοντας αύξηση 75%, ενώ το 51% των on-line καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά πάνω από 5 φορές το πρώτο εξάµηνο του 2010. Σύµφωνα µε στελέχη της αγοράς, το 2011 θα είναι µια δυναµική χρονιά για το ηλεκτρονικό εµπόριο.
Εξάλλου,το 12%των χρηστών του Internet,που δεν είναι e-shoppers, αναµένεται ότι θα ξεκινήσειon-line αγορές κατά τη διάρκεια του 2011. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η άνοδος του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ελλάδα είναι µονόδροµος. Αλλωστε, ο αριθµός των on-line αγοραστών έχει τετραπλασιαστεί µέσα στην τελευταία πενταετία και αποτελεί σήµερα το 13%του πληθυσµού, φτάνοντας σε 840.000 (σύµφωνα µε τη Focus Bari).
Στο εξωτερικό, εξάλλου, δηµοφιλή e-καταστήµατα καταγράφουν τζίρους εκατοντάδωνεκατοµµυρίων ευρώ.Μάλιστα, οι e-πωλήσεις κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Είναι ενδεικτικό ότι στις ΗΠΑ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 15% στις εορτές και διαµορφώθηκαν στα 36,4 δισ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου